Thursday, January 1, 2015

Karnival Upin Ipin

22nd November 2014
PICC, Putrajaya

meh nak citer sikit pengalaman saya..
al kisahnya saya dan seisi keluarga memang excited dan memang dah plan dari awal nak datang karnival ni


kami sampai awal pagi lebih kurang jam 10am



tapi memang tak disangka lautan manusia yang akan membanjiri PICC
kami datang seawal pagi.. kalo ikut jadual, perasmian akan bermula pagi.. then ada persembahan ultraman
so, masa sampai tu memang happy sebab org tak sesak lagi..sikit2 kami dapat duduk berhampiran pentas utama.





aufa tertido sebab lama sangat tunggu nak start

hasya yang dah boring


selfie sikit

keadaan sekitar pentas utama
para pengunjung yang menanti perasmian karnival upin ipin dan persembahan dr mereka

takde keje..lampu kat dalam dewan utama PICC

ramainya orang

kami tunggu agak lama jugak.. tak jugak rasmi2.. haihhh..pengacara asyik ulang2 benda yg sama jer..
then nak dijadikan cerita..aufa yg tido tadi..dah bangun..elok main2.. skali dia nak susu..
arrghhhh??? susu dalam beg dah habis.. kene pegi buat kat kete..erkk??macam mana nak redah lautan manusia ni???
since aufa pon dah start mengamok sebab nak susu.. aku pon gagahkan diri pergi la "berenang" dalam lautan manusia..kenapa aku? bukan husband... sebab aku nak pegi toilet skali..hehehe
since aku nak keluar..so takde la seksa sangat..dengan segera pergi buat susu & pegi toilet.. nasib baik kete parking pon tak jauh..dekat ngan lobi.. so tak lama pon..
BUT.. masalah paling besar aku hadapi skang ialah macam mana nak masuk balik dalam dewan dengan orang yg terlalu ramai???
aku pon kol husband.. husband pon kata, takpe tunggu kat luar jer..dia ngan anak2 akan keluar.. erkkk... kalo aku sorang tadi pon seksa nak kuar apatah lagi kalo husband ngan tiga orang anak??? mulanya aku give up nak masuk, tapi memikirkan anak2 kat dalam..aku nekad!!
so aku kene berenang sekali lagi untuk masuk pulak..
ermmm...akhirnya aku berjaya jugak masuk kedalam..hahaha unbelievable!!!!!
masa aku nak kuar td baru start perasmian.. so skang dah start persembahan ultraman..budak2 semua teruja & excited nak tengok..

aufa yg teruja bila nampak ultraman depan mata

kanak2 yg tak mahu lepaskan peluang

mula lar tolak menolak..yg kat belakang semua nak kedepan..
yang kat depan nak berdiri sebab tak nampak..
hmmm...as a parents..kita dok diam2 jer la..kasi can kat budak2 yg excited

ultraman ribut




habis jer persembahan ultraman..kitorang decide nak kuar..ingat kan tak sesusah aku nak kuar masuk tadi...rupanya sama jer...arghhhhh..............

why?why?why?

semua orang nak kuar..berhimpit..bersesak..tolak menolak..
yang pastinya.. aku memang kasi ruang kat anak2 aku...takde himpit2 ekk... memang keluar suara jantan aku..aishhhh..tobat tak mo datang lagi kalo mcm ni..
keluar jer dari dewan rasa baru bole bernafas

PERINGATAN!! TAK PAYAH LA DATANG 

rasa nak cakap jer kat suma orang yg sibuk2 nak masuk dalam dewan tu..tapi apa kan daya..

then sampai kat kete..trus rasa nak keluar dari situ segera..perut pon lapar.. argghhhhh...lagi satu cabaran.. dari tempat parking tak bergerak!!
sejam lebih jugak tak bergerak..tak tau apa masalahnya..

akhirnya bila dapat keluar dari PICC..fuhhhh LEGA !!

so sori, tak nak datang lagi :(











No comments:

Post a Comment