Sunday, November 18, 2012

Survey at The Royale Bintang

The Royale Bintang Hotel, Damansara
9 Nov 2012
with Kak Norita, Kak Fatimah & Hajar

actually datang sini nak buat survey untuk coming company annual dinner..

main entrance The Royale Bintang.. one of the 5 star hotel if i'm not mistaken...wow ! memang cantik !!!teruja sekejap ;)

pose in front of Mutiara Grand Ballroom.. tapi bukan ni ballroom nya..

view from the lobby...really nice :)

pose while waiting the person in charge

let's go !!

with Kak Norita

with Kak Fatimah

Kak Fatimah (left) & Kak Norita (right)

me & Hajar (left)

view at makan area..buffet giteww...

are you ready ?? here we go...

my first plate..nasi + spageti..sedap !

2nd plate to go..roti jala + dessert

pink guava juice

mee rebus + tofu..hmmm...enough i think! burrpppp....


The Royale Ice Skating Rink

wanna try ? RM25 / day / until U drop..heheh


hmm?

the ballroom

main stage

buffet area

view at the top..transparent..

the mini stage / photo booth

The Royale Ballroom

VIP's waiting room

this one? this is view at Level 11..for board of director meeting..the place is very nice..speechless..kewl!

that's all !!


Mimi Convocation

4 Nov 2012
Uniten, Bangi

straight from Keratong, we olls decide nak pegi convo mimi (my brother) since we olls dari Keratong pagi...sempat la nak singgah kejap...

then bila sampai Uniten ingatkan bole dapat parking dekat dengan dewan konvo...tapi jauh panggang dari api...kena parking jauh...bila tanya orang yg bertugas kat situ..dia kata kena amik bas untuk pergi ke dewan...memang takde keta yg bole masuk area dewan tu pon...apa lagi...gamble lar...since we olls sampai agak lewat, so orang pon tak baper ramai...naik ler bas...naik last skali pon still dapat tempat duduk..hehhee..mak yong kan!!!

so ni je lar gambar yg dapat snap...we olls tak bawak camera...pakai hp jer..cuaca pon tak baper baik..kejap ok..kejap hujan renyai...

Hasya pon nak grad jugak

khayra pon ...

dah sudah jumpa mimi & bergambar... we olls decide nak balik...sbb kena amik bas nak pegi ke parking kete..

macam ni lar keadaan nak amik bas nak pegi ke parking...perghhh...berjam-jam tunggu..akhirnya tak dapat naik jugak setelah mencuba nasib beberapa kali..

last skali..nasib baik mimi call tanya dah dapat bas ke blom...sudahnya mimi amik kitorang naik keta pegi parking...mencabar sungguh...mungkin tak sistematik dan pihak Uniten sendiri kena pikir-pikir kan...

gambar ngan mimi tak dapat lagi..bila lar bole dapat agaknya...haishhh..anyway,

CONGRATULATIONS MIMI !!

Have fun at Desa Waterpark

Desa Waterpark
27Oct2012

Selamat Datang ke Desa Waterpark..


harga tiket :
adult - RM24
kids - RM17 ( 12 tahun & ke bawah )
below 2.5 feet - FREE !!

peringatan !!
makanan dari luar dilarang bawak masuk...
sebelum sampai ke kaunter ticket ni..memang ada satu port guard yg dah tunggu kedatangan kita...diorang nak check beg..sama ada bawak masuk apa2 makanan dan minuman... kalo ada..diorang suh letak dalam kete atau diorang amik letak kat port tu jer...kecuali susu baby jer lepas...jangan tak tau...baju2 yg ada dlm beg tu suma di selak tengok ada sorok apa2 makanan / minuman kat bawah beg..hehehe...strict betul !
dan yang pastinya..bila dah macam tu, dah pasti la makanan / minuman kat dalam tu nanti mahal harga nya..


diorang bertiga jer pegi mandi..ni tengah mengharungi sungai..
mama tolong jaga barang & beg :(



hehehe..ayah main gelongsor..bole ker adults naik gelungsur nih?

pose sikit..



bercanda di tepi pantai *kononnya*

balik rumah dengan kepenatan maksimum!

chow !

Tuesday, November 13, 2012

Ayah birthday celebration

24October 2012
kat umah jer..

happy birthday ayah !!!!

cam biasa memang both princess ni yang over :)

peace!

ready to blow the candle..

cut the cake..yeay!!

info : chocolate brownies from Secret Recipe..yummylicious okeh !!

Tuesday, October 30, 2012

Ayah birthday pre-celebration

Pre Celebration

Ayah birthday is coming soon...

posing dulu ngan 1st cake..excited !

adik take over untuk cut cake..

three of them with 2nd cake..nak celebrate birthday ayah..


sing a birthday song ! sambil blow the candle..walaupon takder candle..hehehe..berlakon jerw..

cut cake..yeay!

kakak pulak take over the 2nd cake..

adik menunggu dengan sabar nak makan kek..

HAPPY BIRTHDAY AYAH !!!
p/s : katakan TIDAK pada rokok :)

Bake and Deco Class

Date : 20th Oct 2012
Location : Seksyen 5 Tambahan, Bandar Baru Bangi
Combo class : Basic Buttercream Cake & Drawing on Buttercream Cake

akhirnya...dapat jugak nak attend class nih..lama tunggu peluang ni.. jom layan

my first class begin at 09:30am sharp!

BASIC BUTTERCREAM CAKEDuration: 6 jam
Fees: RM200

Anda akan pelajari:-
- mengenali fungsi-fungsi peralatan dan bahan asas
- membancuh , membakar dan menghasilkan sponge cake
- membancuh dan  mewarnakan buttercream
- teknik memotong  dan  meletakkan filling serta meyalut kek dengan buttercream
- mengenali  dan  teknik yg betul menggunakan edible image
- mempelajari dan mempraktikan beberapa jenis nozzles
- setiap peserta akan bawa pulang sebiji kek yang telah siap dibuat  dan  deko sendiri

lebih kurang macam tu lar isi kandungan / agenda untuk class ni..

vanilla sponge cake yang dah siap dibakar

cikgu suruh potong tengah-tengah sebab nak isi filing...ini lar hasilnya..alamak !!! senget????
tapi cikgu cakap...takper...*sedapkan hati* hahahaha!!!

filing orange flavour..

kek yang telah di crumb coated... masih tak chantekk lagi...

second layer

akhirnya berjaya melepa sebiji kek...fuhhhh !!! baru bole bernafas...agaknya dari start melepa memang tahan nafas kot...hehehe...not so easy ya...tengok macam senang tapi bila buat sendiri..baru tau!!

edible image boboi boy

then, baru bole start mendeco..deco.. deco.. deco..

belajar mendeco secara menegak

hasilnya...taraaaaa !!!!
baru bole tersenyum sampai nampak gigi....i can do it ! yesss!!!

here we go...second class after take a break..

DRAWING ON BUTTERCREAM CAKE
Duration: 3 hours
Fees: RM160

Anda akan pelajari:-
- peserta akan diberikan sebiji kek yang telah siap disalut dengan buttercream
- teknik melukis, transfer, touch-up lukisan dengan menggunakan buttercream  dan  piping jelly
- membancuh, mewarna dan menggunakan piping jelly
- tips-tips untuk menghasilkan lukisan pada kek
- hasil yang dibuat akan dibawa pulang

so..gambar dora the explorer menjadi pilihan, mesti 2 orang princess tu suke..hehehe


hebat tak saya melukis?? memang lukis sendiri yer.. tak tipu punya..
cuma ada tekniknya jer...confirm memang bole lukis..

kalering time..padanan kaler pun penting jugak..bukan main belasah jer...
yang mana bila bawak balik, kene complaint ngan 2 orang princess tu...???
katanya beg dora tu suppose kaler purple..kaler baju ngan seluar pon salah...lorrr??? kene amik kira jugak ke tu suma...hmm....mana lar mama tau...

my classmate

hasil kerja tangan masing-masing untuk dibawa pulang..

kepada mereka yang berminat, bole layari
untuk keterangan lebih lanjut..

enjoy !